The world of marketing is constantly changing, especially in the modern era of social media, automated ad tech and audience analytics. Brands need to stay on top of these changes to successfully reach their audiences, especially as consumers become savvier and more skeptical of advertising.

Because the members of Forbes Communications Council live and breathe marketing every day, we asked them what today's marketers can expect to see on the horizon this year. From technology like virtual reality and artificial intelligence to overall strategies like influencer and account-based marketing, here's how you can take advantage of the latest trends.


1. Virtual Reality: VR이 드리어 괘도에 올라온다는 말인가? 우리의 VR은 앞으로 나아가지를 못하고 있다. 상업적인 부분과 어떻게결합되어져야 하는지 그 매듭을 못 찻고있는 것 같다. 

2. Interactive Content: 개별적인 것인 아닌 상호도움을 줄수있는 형태로서의 Engaging visitors를 촉발할 수 있는 형태로서의 개별적인 컨텐츠가 상호유기적인 컨텐츠의 필요성

3. Pinterest새로운 상품과 마케팅에 적절하게 이용할수 있는 새로운 방법의 마케팅도구로서 가능영역이 무궁무진함

4. Artificial Intelligence인공지능은 실제로 실무에서 쓰여지고 있는 여러가지 사례가 있다. 실제로 앞으로 ai가 어떻게 쓰여질지 어떤 영역이 가능한지는 아무도 모른다. 

5. User-Generated Content사용자위주의 컨텐츠방식에 있어서 마케팅활동에 도움이된다. 결국 사용자중심의 커뮤니케이션 활동이 강화되는 부분이라고 보면된다

6. Voice Search문자서칭방식에서 아이폰이나 삼성폰등 보이스서칭방식이 전체 검색어 비중의 많은 부분을 차지하게 될것이고 주류가 될것이다. 

7. Honesty정직이 최상의 미덕이라는 말이있는데 이는 만고불변의 진리이다. 

8. Chatbots 인간이 어지간히 외롭긴하나보다. 외로움을 타다보니 대화상대가 필요해서 그러하나 우리는 참으로 외로운 존재인간보다

9. Account-Based Content Marketing 유니크한 타겟속성을 가진 기업형 개인이 필요하다. 그러한 부류의 마케팅이 점점 더 힘을 가지는구나

10. Educating Consumers미디어에 최적화된 effective consumer가 결국 이야기가 나오네..

11. Experiential/Event Marketing

12. Influencer Marketing